lauantai 1. joulukuuta 2012

Sokka Irti

Vitsit ku oli siistiä tännään! Emännän mielestä ollaan liikuttu ja oltu aktiivisia ihan normaaliin tappaan hännästä viis, mutta mulla alako jo aamupäivästä kyllä tuntua siltä, että nyt tarttis jottain säpinää. Onneks päästiin Riemun, Ronin, Reinon ja meijän emäntien kans mettälenkille. Nyt ku vielä tuli luntaki niin oli aivan älyttömän siistiä vaan painaa IHAN täysiä siellä hangessa Reinon kans. Nää vappaana olemiset pittää mun mielestä aina käyttää ihan viimestä myöten hyväks eli juosta koko ajan, mieluiten lujjaa. Reino on siihen kyllä hyvä kamu ja saatto siinä aina välillä vähä Roniaki härnästä. Reino taas hoiti Riemun kiusaamisen.

Tää viikko on ollu vähä tylsä. Musta se oli törkiää, että torstaina aamusta jouvuin vaan katteleen, ku emäntä meni agilityä Ricon kans. Ja se oli ostanu sen tunnin mulle! Pikkusen pisti ärsyttään. Eikä se siinä vielä ollu. Sitte mentiin semmosen mukavan tätin luokse sinne, missä olin joskus pienenä emännän kans töissä. Siellä mun piti vaan katella vierestä, ku se täti hipisteli Ricua. Rico veteli melekeen sikkeitä siinä. Oli kuulemma pallautunu hyvin viikonlopun kisarupiamasta. Ku Rico oli valamis, niin mää olin jo sitä mieltä, että nyt on korkia aika rueta painimaan isäpapan kans. Mutta se täti ottiki mut käsittellyyn. En meinannu osata rauhottua, mutta tokihan mää mukavien tätien kopeloija annan. Emäntä pisti mut kylelleen ja piti käjellä niin olihan se ihan mukavan tuntusta. Vaikkaki vähä tylsää mun makkuun.

Sen tätin mukkaan mulla oli niskassa vähä jumia. No emäntä kerto sille mun kauhunhetket eli sen, ku se joutu iskeen mulle melekeen tunniks sen saamarin tötterön päähän. Vähemmästäki mennee niskat jummiin, ku tökötin pää takakenossa koko sen ajan ja hyvä ku pystyin hengittään. Silimät vaan vuosi ja nokka. Illemmalla isäntä laitto sen mulle uuestaa, mutta ei se sitte niin kamala juttu ennää ollukkaa. Mutta onneks ei oo tarttenu enemmälti pijellä.


Mua ku ei pienet tarralipareet ja tikit hännäsä palijo häiritte. Emäntä on mulle muutaman kerran sanonu, ku oon häntääni katellu, että ei, niin oon sitte antanu sen olla. Kai mää ny sen tajusin, että se iskee mulle sen hemmetin tötterön päähän, jos mää rupian sitä enempi kaiveleen! Että olokoon mun puolesta. Ja sitomiset ja muut hoitotoimenpitteet annan kans tehä kiltisti. Emäntä siittä mua aina ylistää ja palakittee. Riemun kansa ei vissiin mee aina niin heleposti.



Emäntä on taas vähä laiskistunu mun kansa temppuilussa ja tokkoilussa. Siihen pittäis kyllä saaha vähä virtaa, mutta se vaan istuu kaikki päivät tietokonneella ja näpyttellee jotaki tärkiää muka. Ei mee mun jakeluun, että mikä vois olla tärkiämpää ku meijän kans tekeminen! Mutta ei kait se auta ku mennä kiusaamaan Riemua. Seki on vaan laiskistunu mun leikityksessä. Nukkuis vaan koko ajan. Olispa Reino tai isukki kaverina aina!

- Ralli

1 kommentti:

  1. Me ollaan kyllä valmiita neuvottelemaan Reinon muuttamisesta sinne Rallin seuraneitiksi! Itse asiassa se sopis ihan pientäki korvausta vastaan, tai no oikeastaan Roni vois antaa pikku myötäjäisnyytinkin mukaan, jos pääsis eroon riivatusta pikkuveljestään. Eikä Roni kaipaa mitään vaihdokkia meille. Tai jos on pakko ottaa, niin joku nätti ja kiltti tyttökoira vois tulla, joka ossaa olla VAROVAINEN eikä tykkää palloista! ( ;

    VastaaPoista