maanantai 2. tammikuuta 2012

Vuosi

Niinpä vaihtu taas vuosi. Hengailtiin Ronin ja Reiskan kotona isäntien ja emäntien kaa ja oli ihan jees. Mutta nyt ois aika taas vähä vettää yhteen vuojen 2011 tapahtumia. Noin ylleensä ottain se oli kyllä meleko hilijanen vuosi.

Vuonna 2011...

... oon plokkaillu verkkaisempaan tahtiin ku ekana plokivuonna, mutta pitäny ensimmäisen plokiarvonnan.
... tammikuussa Rico-pappa agilityvalioitu. No siittä ny on mun mielestä hössötetty jo ihan tarpeeks, mutta ihan hieno homma joo.
... mää toimin Reinikaisen lapsenvahtina ja yritin omalta osaltani parhaani mukkaan koulia siittä yhteiskuntakeleposta koiranpentua. Empä tiiä onnistuko.
... mulla tojettiin allerkioita. Kokkeilin refleksologiaa, ruokavalioo etittiin ja kortisoonia oon syöny omiks tarpeiksi. Loppuvuojesta allerkiat onneks oli jo jotenki hallinnassa siejätyshoijon ansiosta.
... allerkiat huomioimatta oon kyllä pysyny terveenä. Ei mittään pissatulehuksia eikä muuta niinku vuonna 2010.
... oon siirtyny raakaravintoon (ainaki toistaiseksi). Se on komian äijämäistä ruokaa. Ja hyvvää.
... oon palellu kovilla pakkasilla ja rämpiny kaameissa kinoksissa. Ja sitte toisaalta kaivannu niitä syystalavella.
... vietin niiiiin tylsän kevvään ku emäntä vaan luki.
... oon reenannu tokua ja agilityä vähemmän ku aikasempina vuosina. Kesällä emäntä jätti mut määrittelemättömän pituselle reenitauolle, ku sillä meni hermot mun tappaan harrastella.
... oon kuitenki käyny talavella möllitokokissoissa ja suorittanu maaliman tyylikkäimmän luoksetulon.
... kesällä kävin meiän omissa epiksissä. Viimesessä osakilipailussa tein melekeen kaks nollaaki! Että en ymmärrä, mistä tuo emäntä tuon jatkuvan krittiikkinsä reppii.
... oon poiminu marjoja.
... oon käyny emännän kans mökillä nauttimasa loppukesän auringonsätteistä.
... oon tavannu hiiren nokatusten. En ollu millänsäkkää.
... oon meinannu metästää peurapaistia koko porukalle aamulenkillä.
... oon suorittanu luonnetestin. Se oli aika v-mäinen juttu.
... oon tutkinu tään paikan ympäristöt ja mettät aika tarkkaan.
... oon kuunnellu tota kamalaa koohmotusta Ricon toisesta pentueesta, joka synty 6.12. Mitähän siittäki vielä tullee?
... en käyny yhessäkkään näyttelyssä, mutta yhessä match showssa edustin Lucan emännän kans ihan mukavasti.

Olis ollu kiva laittaa nuihin juttuihin jottain linkkejä niihin teksteihin mihin ne viittaa, mutta tämän ohojelman linkitys ei oo oikein viimeaikoina toiminu.

Ens vuonna, tai siis tänä vuonna, mää aion jotakuinki jatkaa sammaan malliin. Jos nuo allerkiat sais siihen kuntoon, että olis karvaa kunnolla silimien ympärillä, ja kortisoonin loppumaan niin vissiin sitä vois näytelmiäki ajatella. Emäntä tosin pelekää, että oon jo niin metittyny, ettei mua voi mihinkään ihimisten ilimoille viiä. Niin ja sitte pittäis tietty seki kysyä, että aiheuttaako tuo siedätyshoito itessään jottain, ettei näytelmiin saaha mennä. No seuran mätsäreihin ny ainaki vois mennä, jos niitä on.

Agilityä ja tokua varmaanki jatkellaan sammaa verkkaista tahtia. Ehkä käyään jotku möllikisat ja kesällä varmaan epiksiä lähinnä oman seuran piirissä. Muuten temppuillaan omaksi huviksamma kotikeittiössä ja nautitaan muutenki elämästä. Muutamia isojaki muutoksia mun ja meijän elämään on täsä lähiaikoina kai tulossa, mitä oon noitten höpinöitä puolella korvalla kuunnellu, mutta katellaan päivä kerrallaan.

Mahottoman Riemukasta Vuotta 2012 kaikille!

- Riemu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti