perjantai 16. maaliskuuta 2012

Sekaisin

Täälä sitä taas ollaan. Viimesin viikko on menny kaikilta liikeneviltä osilta lukemisseen. Ja sitä liikenevvää ossaa on ollu huomattavasti liian vähä. Isäntä on ollu omissa mennoissaan jatkuvalla syötöllä viimesen kolome viikkoo, joten on tässä ollu touhua. Tännään se lähti taasen. Ralli-parka tunnista kohta koko ukkua. :) Eelliseltä reissulta tuli tiistai-iltana. Siellä sillä oli meijän parempi kamera mukana, joten tämän kerran kuvasaldo on suurimmalta osaltaan aika sohjoo. Jos se nyt koskaan mitenkään erityisen loistokasta on.

Täytyy sanua, että eipä tässä blokihiljasuuen aikana mittään erityistä oo tapahtunukkaan. Ralli kasvaa ja komistuu. Se on niin ihastunu itteensä, että juoksee aina välillä kesken leikin peilin etteen ittiään ihhaileen. Ja tykkää katella peilin kautta maalimaa muutenki. Se on Riemun kansa ollu aika palijo Ricolassa nyt, ku oon ollu "yksinhuoltajana", jos on ollu pitempiä päiviä tms. Siellä Ronin ja Reiskan emäntä oli joku ilta päättäny testata Ricon älypeliä Rallin kans. Ekaks Ralli katteli, ku Rico ratko sen ja sitte vaan ite kimppuun. Jo toisella harjotuskerralla kaveri oli ratkonu koko pelin. Kohta se varmaan rupiaa heitteleen niitä pelin osia niinku Rico, että ku tää on niin naurettavan heleppo juttu...

Kattokaa nyt mua raasua, koppaki viety.

Riemulla varmaan alakaa jo välillä vähä väsyttää, ku Rallissa ois virtaa vaikka pienelle kylälle. Ja sitä ei tunnu pääsevän mihinkää karkuun! No hyvin se sitä kuitenki jaksaa leikittää ja kärsivällisesti. Ja sitte se on niin hupsu, että ku Ralli suunnittellee pieniä nokkaunia sohovalla niin eiköhän Pieni Pinseripoika innostu kaiveleen lelulaatikkoo ja rupee kulukeen Rallin vierestä millon minkäkin retaleen kans.

Mua ei nukuta vielä!

Riemu on varmaan itekki vielä ihan pennun tasolla. Ehkä se sen takia on niin hyvä leikkisetä ollu meijän kaikille pennuille. Välillä tuntuu, että se pentutaso on noin älyllisestikki totta. Mutta minkä se sille voi, että on saanu jaossa niin heikot hermot...

Ja kun ny näihin harmituksiin päästiin niin onpahan niitä jo Rallinki kans alakanu ilimentyyn. Mahahan sillä oli tosiaan kaks kertaa kahen viikon välillä sekasi. Nyt pari viikkoo viimesimmän jäläkeen uskoisin, että ne molemmat johtu siittä, että se oli mun kans töissä ja imuroi sieltä lattialta jottain. Se on just semmonen vauva, että kaikki mitä lattialta löytyy pittää laittaa suuhun. No joo, hätäpäissäni kyllä vaihoin sille ruuanki... Niinku joku kauemmin tätä tarinaa seurannu ehkä tietää, niin näistä mahaongelmista mulla kyllä riittää ton Rimpulan kans kokemusta. Että myöntää voi, että oon melekolailla skitso jo noitten kakkojen kans. Toivua soppii, että Rallin maha jatkaa tästä eespäin isukkinsa teräsvattan jälillä.

Ei se mua huomaa

Sitte on Rallin kans nyt havvaittavissa semmosta toistakin harmia. Nimittäin eroahistus. Varmaan osasyynsä on sillä, että oon ollu noitten kansa nyt niin tiiviisti kolomestaan. Oon kyllä alusta asti jättäny Rallia yksin mm. Riemun lenkkien ajaksi ja muutenkin se on toki joutunu olleen Riemun kans yksin, mutta eri huoneissa. Ja oon yrittäny olla, etten sen vikinöihin ja kaikkiin vaatimuksiin vastaa enkä voivottele, jos se on jostain vähä häjissään vaan yritän vaan ite toimia normaalisti ja rauhallisesti. Ja yöt Ralli nukkuu oikeen rauhallisesti omassa kopassaan, mun sängyn vieressä lattialla tosin.

Mutta niinpähän vaan kävi, että tässä muutaman päivän aikana oon hoksannu, että se mennee välillä täällä ympäriinsä ja vikisee iiiihan pientä vikinää. Se tarkottaa monesti myös pissa- tai kakkahättää ja aluks se tuntu olevan vaan sitä, että ku on niiiiin tylsää. Mutta aika ussein nyt viimepäivinä se on luultavasti ollu mun huomion hakemista. Riemun kanssa tähän vikinäasiaanki tottuneena en tietenkään oo niihin muullon reagoinu, ku sillon ku oon arvellu sen johtuvan asioimistarpeesta. Eilen, ku lähin Riemun kans iltalenkille, niin oli kuulemma jääny huutamalla huutaan mun perrään, vaikka isäntä oli täällä sen kans.

Rallin eka takki

Rallin toka panta

Onneks nyt on viikonloppu niin täytyy ottaa vähän yksinoloharijotteita ja koittaa tehä tosta Rallin "yksiöstä" sille taas mieluinen paikka. Se on vaan ikävä tottuus, että semmoseen yksinolokoulutukseen ei pysty niinku ehkä pittäis. Että pikkuhilijaa muutamasta sekunnista minnuutteihin ja sitte pitkän ajan kuluessa pitempiin yksinolloihin. Vaikka mää opiskelijana aika palijo pystynki pellaamaan, ettei noi mittään hirviän pitkiä päiviä jouvu olemaan, niin kyllä ne silti vaan on pakko yksin jättää, vaikka "koulutus" olis kesken.

- Emäntä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti