tiistai 13. heinäkuuta 2010

Kaunis Päivä

Kyllä tämä keli alakaa olla jo niin lämpimää, että kummia tapahtuu. Alakaa nimittäin olla semmonen homma, että meen autoon ihan mielellään. Siellä saa ainaki hetken olla viileessä, ku kaikkialla muualla on kuuma. Isäntä yritti tänään mua viilentää kastelemalla, mutta se ei oikeen oo mulle mieluista ees tällä helteellä. Eilisen illan pitelinki viilentelyviittaa, ku oltiin kolmannessa Musti ja Mirri Cupin osakilpailussa.

Ensimmäisellä kierroksella mua meinas taas vähä ne esteien korkeuet arveluttaa niin yritin tulla osasta alakautta. Emäntä ei semmosta kuitenkaa tuntunu hyväksyvän niin toisella kierroksella hyppäsinki sitte kaikki ekalla pyytämällä.

Emäntä asetti tämän kesän Cuppeihin semmosen tavotteen, että saahaan ees tulos. Ku osallistuttiin tosiaan siihen avoimeen luokkaan eikä mihinkää mölleihin ennää, viralliset käyny kaveri. No tää tavotehan me saavutettiin jo ekassa kilpailussa komeella melkeen 50 tuloksella. Tällä kerralla pistettiin siittä kuitenki vissiin paremmaksi. Yhen kieltovirheen se Ronin emäntä = tämänkertanen tuomari anto ja pikkasen meni yliajan puolelle. Musta aika törkeetä antaa virhepisteitä semmosesta, että määhän vaan olin kohtelias ja menin sitä moikkaamaan, ku se siellä kentän keskellä yksin viittilöi. Noh, lopputulos siis 18,43.


Tännään mää sain sähköpostissa kuvia tästä mun urospuolisesta jälkeläisestä. Onhan tuo komian näkönen kötkäle. Tosin vähä huolestuttavasti se vielä näyttää joltain...

...vesieläimeltä, jonka oon nähny jossain avaraluonnossa joskus... Hmmm...

Mutta onhan tuo söpöki. Täytyy kai se myöntää. Ja sehän se on varma, että siittä tullee vielä yhtä komia ku isänsä. Tai ehkei ihan yhtä komia, mutta melekee.

Ylypiä Riemu-iskä

4 kommenttia:

  1. Kuulin, että oot alkanu saada juonen päästä kiinni, että mitä siellä agilitykentällä oikeesti kuulus tehdä. Määhän en taaskaan päässy ees paikan päälle, eli joudun tyytymään emännän kertomuksiin. Se on kyllä kumma, että kovinta kisakoiraa pidetään kotona, kun tarttis pitää kotiseuran mainetta yllä paikallisella tasolla. En ymmärrä. Onneks Rico-pappa oli taas näyttäny närhen munat ja kuulemma sääkin olit tehny lähes virheettömän radan. Hyvä niin!

    Aika erikoisen näkönen otus toi sun poikas, jotenki musta näyttäs vaatimattomalta tuo karvapeite näin bordercollien silmään. Mutta muahan sanotaanki kotosasti ravunsyötiksi, että en oikein ymmärrä komeuden päälle. Onnittelut nyt kumminki moninkertaselle iskälle!

    T. Katkera Roni

    VastaaPoista
  2. Mua taas huolettaa se, että emäntä mietti ihan ääneen ennen noita epiksiä, että se ottaski sut sinne kisakoiraksi eikä mua. Ehkä se vähä asetti paineita tännekki päähän, vaikka eihän mua niin se emännän mieliksi oleminen kiinnosta, ku äijäily vaan. Ja joo, Rico-pappa on kova jäbä edelleen.

    Kyllä se kuule voi sunki silimäs kehittyä tässä kommeusasiassa, jos munki agilityssä. Seurailet vaan tätä mun blogia ja mua tarkkaan. Näät vielä senki, ku tosta poikarääpäleestä tullee valioyksilö!

    VastaaPoista
  3. Varmasti tulee valioyksilö! <3

    VastaaPoista