maanantai 29. maaliskuuta 2010

Möllimöykky Tanssii

Kevät tulee. Pääasiallisesti se on kiva juttu. Kyllä tää pakkaset voittaa, vaikka joka paikka onki ny sohjoo ja kuraa ja pesulla joutuu käymään melko useesti. Mää oon ollu aika levotonki viime aikoina, kun kaikenlaisia hajuja on ilmassa. Sitte mulle selkis semmonenki, että tossa naapurissa oli ollu jo useemman päivän hoiossa sellanen kingchaarlssi tytteli, aika pentu vielä. Mutta sekös kans pisti vipinää kinttuihin. Nooh, tästä kaikesta levottomuuesta ja erittäin heikosta mielenkiinnosta totella emäntää ja isäntää huolimatta mentiin eilen möllitokokisoihin. Emäntä oli meiät ilmottanu muutama viikko sitte, ku tilanne oli ehkä vielä vähä vakaampi.

No mähän vedin sieltä tietty pisteet himaan. Hoidin ne hommat sillee omalla tyylillä ja heitin omat kuviot tylsempiin kohtiin. Kuten kuvista näkee, mä olin liian vaihdikas kuvattava siinä valaistuksessa.

1. Luoksepäästävyys: 9. Emäntä siinä yritti jotain hyssytellä, mut jos joku tulee mua kattoon niin pitäähän sitä ny tervehtiä kunnolla!
2. Paikalla makaaminen: 6. Vitsi mitä ajan tuhlausta! Just oltiin tultu siihen huumaavan hajuseen maneesiin ja siellä oli kamujaki nii makaa siinä ny sitte! Kyllä mä jonku aikaa sitä jaksoin, mutta sitte yritin ottaa jalat alleni. Emäntä laitto mut muutamaan kertaan uusiks makaan niin katoin paremmaks rueta leikkiin hevosenkakkakikkareilla. Niitä oli ihan mukava pyöritellä siinä, vaikka mieluummin oisin ottanu Ronin ja sen toisen tyypin kanssa pikku juoksukisan. Roni makas siinä mun vieressä ja tuijotti vaan sitä emäntäänsä. Sitä toista kamua sain vähä kuitenki häirittyä niin eipä menny ihan turhaan ne kikkailut.
3. Seuraaminen kytkettynä: 9. Emännällä oli niin hyvän hajuset nakit kädessä niin pitihän sitä seurata.
4. Seuraaminen taluttimetta: 9. Edelleen, kyllä mä nakista tykkään, jos vaan muistan sen olemassaolon.
5. Maahanmeno seuraamisen yhteydessä: 0. Emmä hei voinu mennä maahan siinä missä käskettiin. Siinä oli just jotain papanoita ja niin kylmäki vielä. Eli katoin parhaaksi jäähä istuun siihen.
6. Luoksetulo: 9. Ennen tätä kohtaa mulla napsahti. Oli niin hemmetin tylsää tehä kaikki niinku käsketään. Ei emäntä ehtiny siinä muuta tehä ku sivulle käskee ku huomasin, että siellähä oli tuttuja yleisössä. Tullu tietty kattoon mun huipputarkkaa suoriutumista. No pitihän mun käyä ne moikkaan ja ottaan vähä irti siittä ihan mukavan tuntusesta juoksualustasta kevyehkön pinserihepulin myötä. Siellä oli niin monta emäntää pää punasena mun perään huutelemassa, että aika pian mä palasin oman emännän luo ja suoritin sen varsinaisenki luoksetulon täydellisesti.
7. Seisominen seuraamisen yhteydessä: 8. Mää en ollu ihan varma, että mitä se emäntä siinä piipitti niin se joutu käskeen useempaan kertaan. Mutta kyllä mä sitte aattelin, että jospa mä nyt teen tänki.
8. Estehyppy: 9. Tää on yks mun lemppariliike, vaikka se esteen takana seisoskelu onki tylsää. Emäntä lyllertää sieltä toiselta puolelta niin hitaasti siihen mun viereen, että välillä ei jaksa oottaa seisoen.
9. Kokonaisvaikutus: 8. Se tuomari ei osannu arvostaa niitä mun omia kuvioita.

Yhteispisteet oli siis 160. Aika juhlava saldo ekasta kunnon kisasta vai mitä? Ja enemmän ois vielä saatu, jos emäntä ois osannu hoitaa hommat kotiin ja jos ois menty ilman namia. Mää en sitä ymmärtäny, että miks ne niistä nakeista aina pisteen verotti. Pitäähän sitä nuoren miehen syyä, että pysyy sokeritasot kohillaan?

Mutta tämmösiä tällä kertaa. Kohta painutaan agireeneihin. Ainiin, Roni tais mut tossa tokokisassa jollaki pisteellä voittaa, mutta kyllä mää oon sitä mieltä edelleen, että se nyt tekeeki ihan liian nöyrästi kaiken mitä pyyetään. Emännän puheista oon tosin välillä vähä katkeruutta kuullu, että pitäis siittä Ronista mallia ottaa, mutta eläköön toivossa jos haluaa! :)

Riemu

Jeps. Emäntä ei ehkä ollu ihan niin ilonen tuosta koekäyttäytymisestä ku katsojat ja Riemu. Näin jälkeenpäin sen tajusin, että kyllä se möllienmölli tässä vaiheessa elämää ja koulutusta ois ollu se meiän luokka. Otettiin osaa siis mölli-aloon. Vaikka ne aloliikkeet kotona ja perusreeneissä onnistuuki niin uus paikka ja nää kevään lisäkierrokset... No kai mä halusin testata ne kaikki liikkeet, mutta ois vaan pitäny tajuta jättää ees se paikkamakuu väliin... Mutta tehty mikä tehty. Tietääpähän ainaki kehityskohat: paikkamakuu, luoksepäästävyydessä ja liikkeiden välissä rauhottuminen, jäävät liikkeet. Nii ja se makupalan häivytys! Hyviä ideoita otetaan vastaan. (Ihan ku en ois jo näitä tienny :) Ja tietääpähän, että ootellaan ja reenaillan ny pari vuotta ennenku virallisiin ees ajatellaan mennä!

Emäntä

PS. Kiitos Lauralle kuvaamisesta!

4 kommenttia:

  1. Kukahan nuin huonoja kuvia on ottanu? Ihme tyyppi.
    Sun kannattas Riemu kokeilla paikallamakuuta mun kans, mää kyllä lähtisin sun kans leikkimään ku eilen Roni ja Rico ei kumpikaan korvaansa lotkauttanu ku yritin salaa sipistä niille! Hirveen pitkä se aika mikä pitää siinä kyhjöttää paikallaan.. T: Luca

    P.s: Mun emäntä on kans puhunu jotain semmosta, et meillä olis jäävät liikkeet aika pyllyllään. En kyllä ymmärrä yhtään mitä se sillä meinaa! Mun mielestä osaan ne hyvin, mut en jaksa aina pysähtyä ku on niin hyvä vauhti päällä..Sit alan hiipiä siinä toivossa, et emäntä ei huomais et oikeesti seuraan sitä vieläkin:D Oikeesti pelkään kyllä vähän jäädä kovin kauaksi siitä seisoskeleen tai makaamaan..Sulla ei varmaan sitä ongelmaa oo ku oot niin rohkee!

    VastaaPoista
  2. Totta turiset. Joo, voitashan me kokeilla, mutta veikkaan, että sillä ja paikkamakuulla ei olis mitään tekemistä keskenää. Ainakaa emäntien mielestä. Ja eipä oo joo mulla mitää ongelmia jäähä/poistua kauas emännästä. :)

    VastaaPoista