lauantai 15. toukokuuta 2010

Elettiin Sitä Ennenkin

Huh,

melekosta kiirutta on tää pinserin elämä taas nykyään! Niinhän siinä kävi, että musta tuli ison talon isäntä. Mulla on nyt sitte oma talo ja pihapiiri vartioitavana ja aika nopiasti sen homman haltuun otinki. Ei se talo sitte nii kamala enää ollukkaa, ku sinne tuotii kaikki meiän kamat ja mun koppa ja tuoli. Eikä mua haittaa ollenkaa sekkää, että kaikki tavarat on melekee vielä laatikossa. Mun tavaroilla on tietenki jo paikka, mutta nuo emäntä ja isäntä on nii hittaita.

Tässä viikon aikana oonki sitte vartioinu välillä ommaa ja välillä mummulan taloo ja sitte emäntä vielä otti mut töihinki vahtimaa. Tai siis siellä se ei antanu mun vahtia, vaan pisti mut takahuoneeseen säppien taakse. No en mä semmosta hyväksy. Niinpä mää huusin kaks tuntia pää kolomantena jalakana, tai jotain. Asiakkaat vaan naureskeli, mutta ne onki kaikki elläinihimisiä. Parin tunnin jälkee mulla alako jo ramaseen niin ei se auttanu, ku periksi antaa. Sitte pian sinne tuliki se emännän pomo ja sen koirakamut niin me lähettiin kotia. Aika epis paikka se oli ku siellä ois ollu kaikki herkut ihan nokan ulottuvilla ja kamujaki ois vieraillu aina välillä ja mua vaan pietään takahuoneessa. Mutta ehkä mä voin sinne joskus muullonki mennä.

Roniki tuli tsekkaan mun uutta kotia tossa viikolla, mutta noi pölijät pisti sen vaa yläkertaan eikä antanu mun ees taloo esitellä. Se on vissii jollain sairaslomalla vieläki. Tosi tylsää.

Eilen pyörähti käyntiin meiän seuran Musti & Mirri Cup. Siittä tulee varmaan kuvia ja tuloksia seuran nettisivuille jossain vaiheessa. Meillä eletään ny nettipimennossa ja tätäki kirjottelen mummulassa pikapikaa. Viime viikon möllitoko jäi muuten pois päiväjärjestyksestä muuton takia. Mutta epikset meni mun osalta tietty loistavasti. Osallistuttiin avoimeen luokkaan, ku emäntä toimittijoi mölliluokassa jottai. Suvereenia menoohan se oli. Ennen esteitten suoritusta mun piti käyä molemmilla kerroilla moikkaan tuomaria. Se oli siellä niin yksinäisen näkösenä keskellä kenttää. Ekalla kierroksella vedin muutenki vähä kunniakierroksia, mutta sain silti tulokseksi jotain yli 45. Aika hyvin vai mitä? Tokalla kierroksella menin muuten vähä enemmän emännän makkuun, mutta valittin A:n keppien sijaan nii hylsyhän siittä napsahti. Ihme tiukkapipoilua. Emäntä kisas Riconki kanssa, mutta eipä ne tainneet sen kummemmin mennä. Ainakaan meitä ei kummemmin palkittu, vaikka varmasti oltiin kovimmat tyypit siellä.


Huomenna ois sitte vuorossa sitä näyttelyhommaa. Katotaan ny osaako ne sielläkää arvostaa mun komeita raameja vai ei. Emäntä on tuskaillu, ku oon pitäny vähä ommaa lommaa tosta ruokailusta. Ei vaan oo maistunu ku ei koskaan tiiä, millon taas astutuskeikka pukkaa päälle. Ei siinä auta sitte olla maha täynnä.

Mutta että kuvia ja muuta taas sitte, ku pääsen netin äärelle omalla konneella. Jospa me se netti saatais jo ens viikolla tänne korpeen. Tuli muuten kesäki, jos ette oo huomannu! Että eipä muutaku riehakasta ensimmäistä kesäviikonloppua kaikille töppötassuille ja kurakirsuille!

Riemu

PS. Kiitosta Lauralle kuvvaamisesta!

4 kommenttia:

  1. Wilmaa niin harmitti (tai ainakin minua), kun emme pääseet ensimmäiseen musti ja mirri cup -osakilpailuun. :/ Uusi yritys seuraavalla kerralla. Ja muuten onnea uuteen kotiin.. varmasti riittää tutustumista uuteen ympäristöön. Wilmakin vielä kolmen vuoden jälkeen löytää uusia koloja ja erilaisia tutkimusmatkoja omassa pihassa, jos pallohössötykseltä kerkiää! :)

    VastaaPoista
  2. No voi rähmä! Toivottavasti pääsettä seuraaviin! Se on niin mukava tapahtuma, ku kotikentälle tullee kaikkia uusi kamuja. Ja kiitosta vaan, kyllä se oma piha vaa on mukava juttu!

    VastaaPoista
  3. Riemu-setä millon sää taas kerrot niistä sun kaikista seikkailuista?? Haluaisin kuulla esmes siitä sun tittelistä minkä sait, joku MVA ku kysyin emännältä mikä se on niin se vaan sano että se on jotain mitä musta ei ikinä tule.. ??
    - Luca

    VastaaPoista
  4. Kuules Luca-poikaseni. Meillä on täällä eletty täyessä nettipimennossa melkein kaks viikkoo, että on nämä tärkeimmätki jääny ihan hunningolle. Mutta kyllä. Minä oon FI MVA ny. Kyllä mää siittä tuossa kertoilen, viikonloppuna taikka ens viikolla, ku emäntä taas joutaa kiireiltään. Miten se tuntuuki, että kaikki kiire on just sillon, ku mulla ois tänne kirjoteltavaa? Ja elähän vielä usko sitä emäntääs. Käyt ensin kokkeileen kans sitä hommaa ja sitte vasta heität pyyhkeen kehään. Vaikka ei mua haittaa, jos teistä muista ei oo samaan arvonimeen, oonpaha sitte ainaki virallisesti meistä komein! :)

    VastaaPoista